Pas på hinanden

Ølbrik kampagne i Århus – Hvor våd bliver jeres bytur?  Er et fint eksempel på, at en kommune ønsker at fokusere på det og forhindre drukneulykker i havnen efter en glad tur i byen.

Kampagnen har potentialet til at ramme målgruppen med deres budskab, og reflekterer over det og ”slingre” ned ad Vestergade i respekt og sikker afstand fra det våde og mørke element.

Rådet har registreret 67 drukneulykker i havne i Danmark i perioden 2014-2019. Af disse er de 35 blevet fundet druknet i havnen, dvs. at de er druknet alene uden at andre har haft mulighed for at komme dem til undsætning.

Vær aldrig alene. Rådet for Større Badesikkerhed har igennem 35 år plæderet for at man altid skal være i selskab med andre, når man bader. Dette råd kan sagtens anvendes med lige stor relevans overfor gæster på en havn.

Derfor. Pas ekstra godt på hinanden i den mørke tid, når I går i byen. Se efter hinanden. Så er der altid hjælp at hente, hvis …